Všeobecné spotrebiteľské zmluvné podmienky spoločnosti KIDO Centrum s. r. o. pre nájom pomôcok a poučenie k alternatívnemu riešeniu sporov
(pre spotrebiteľov)
(ďalej ako „podmienky“)
- Úvodné ustanovenia
- Tieto podmienky upravujú práva a povinnosti prenajímateľa a nájomcu v právnom postavení spotrebiteľa pri uzatváraní zmluvy o nájme pomôcky, ktorá sa uzatvára: 1. na prevádzkovom priestore prenajímateľa, alebo 2. na diaľku mimo prevádzkového priestoru prenajímateľa (t.j. prostredníctvom využitia prostriedkov diaľkovej komunikácie), a sú neoddeliteľnou súčasťou každej spotrebiteľskej zmluvy o nájme pomôcky uzatvorenej medzi prenajímateľom a nájomcom (ako spotrebiteľom).
- Prenajímateľ umožňuje každému spotrebiteľovi sa dostatočne oboznámiť s týmito podmienkami a umožňuje každému spotrebiteľovi, resp. nájomcovi (ako aj budúcemu, resp. potencionálnemu nájomcovi) prístup k zneniu týchto podmienok ich zverejnením na internetovej stránke prenajímateľa www.kidoop.sk a rehakomplet.sk, ako aj ich zverejnením priamo na prevádzkovom priestore prenajímateľa.
- Výklad pojmov
- Na účely týchto podmienok:
- sa „prenajímateľom“ rozumie obchodná spoločnosť KIDO Centrum s. r. o., so sídlom: Martinčekova 786/30, 821 01 Bratislava – mestská časť Ružinov, IČO: 52699871, DIČ: 2121134103, IČ DPH: SK2121134103, spoločnosť zapísaná v Obchodnom registri Mestského súdu Bratislava III, Oddiel: Sro, Vložka č.: 141612/B, pričom prenajímateľ je držiteľom platného povolenia na poskytovanie lekárenskej starostlivosti vo výdajni ortopedicko-protetických zdravotníckych pomôcok (ktoré vydal Bratislavský samosprávny kraj) (ďalej ako „povolenie“), a zároveň má právne postavenie obchodníka podľa 52 ods.3 zákona č. 40/1964 Zb. (Občiansky zákonník) v znení neskorších predpisov, a taktiež podľa zákona č. 108/2024 Z.z. o ochrane spotrebiteľa a o zmene a doplnení niektorých zákonov (ďalej ako „prenajímateľ“),
- sa „nájomcom“ alebo „spotrebiteľom“ rozumie akákoľvek fyzická osoba, ktorá na základe spotrebiteľskej zmluvy vstupuje do zmluvného vzťahu s prenajímateľom, a zároveň spĺňa definíciu spotrebiteľa podľa ustanovení § 52 ods.4 zák. č. 40/1964 Zb. (Občiansky zákonník): Spotrebiteľom je fyzická osoba, ktorá v súvislosti so spotrebiteľskou zmluvou, z nej vyplývajúcim záväzkom alebo pri obchodnej praktike nekoná v rámci svojej podnikateľskej činnosti alebo povolania (ďalej ako „nájomca“ alebo aj ako „spotrebiteľ“),
- sa „zmluvnými stranami“ rozumie spoločné označenie prenajímateľa a nájomcu (ďalej ako „zmluvné strany“),
- sa „prevádzkovým priestorom“ alebo „prevádzkovým priestorom prenajímateľa“ rozumie prevádzkový priestor prenajímateľa na adrese: Technická 7, 821 04 Bratislava (ďalej ako „prevádzkový priestor“),
- sa „internetovou stránkou“ rozumie internetová stránka prenajímateľa dostupná na internetovej adrese kidoop.sk a rovnako aj na internetovej adrese www.rehakomplet.sk, na ktorej je zverejnená (čiastočná) ponuka pomôcok ponúkaných zo strany prenajímateľa, pričom prostredníctvom internetovej stránky zároveň nedochádza k uzatváraniu akýchkoľvek zmlúv so spotrebiteľom, a internetová stránka slúži výlučne ako možnosť pre spotrebiteľa oboznámiť sa s ponukou prenajímateľa, resp. s jej určitou časťou, ako aj so znením týchto podmienok (ďalej ako „internetová stránka“),
- sa „pomôckou“ rozumie produkt alebo tovar (resp. hnuteľná vec), ktorú má prenajímateľ nájomcovi odovzdať do odplatného užívania v rámci uzavretej zmluvy (a s ktorou je prenajímateľ oprávnený nakladať v zmysle povolenia), pričom ide vždy o ortopedicko-protetickú zdravotnícku pomôcku z aktuálnej ponuky prenajímateľa, kde prenajímateľ dáva nájomcovi do odplatného užívania vždy: 1. novú pomôcku, alebo 2. použitú pomôcku (ďalej ako „pomôcka“),
- sa „nájomným“ rozumie nájomné, resp. odplata za užívanie pomôcky zo strany nájomcu v prospech prenajímateľa počas dohodnutého obdobia trvania nájmu, ktorého výška je dohodnutá v zmluve, pričom nájomné je stanovené ako: týždenné nájomné (t.j. nájomné stanovené za každý jednotlivý kalendárny týždeň trvania nájmu), 2. mesačné nájomné (t.j. nájomné stanovené za každý jednotlivý kalendárny mesiac trvania nájmu); pričom nájomné (týždenné nájomné, mesačné nájomné) za užívanie pomôcky vychádza vždy z aktuálneho cenníka, ktorý tvorí prílohu týchto podmienok (ďalej ako „cenník“),
v prípade uzavretia zmluvy priamo na prevádzkovom priestore, nájomca nájomné v prospech prenajímateľa uhrádza v celosti (vopred) ku dňu uzavretia zmluvy, t.j. nájomné sa určí úhrnnou sumou za celé obdobie trvania nájmu, a uhrádza sa ku dňu uzavretia zmluvy buď v hotovosti alebo bezhotovostne prostredníctvom platobného terminálu s použitím platobnej karty,
v prípade, ak sa zmluva uzatvára na diaľku mimo prevádzkového priestoru (t.j. prostredníctvom využitia prostriedkov diaľkovej komunikácie), nájomné sa uhrádza v celosti (vopred) na základe faktúry, t.j. nájomné sa určí úhrnnou sumou za celé obdobie trvania nájmu, a uhrádza sa bezhotovostným prevodom peňažných prostriedkov na bankový účet prenajímateľa uvedený v zmluve so splatnosťou 5 dní odo dňa doručenia daňového dokladu- faktúry vystavenej za účelom úhrady nájomného (ktorá bude nájomcovi doručená formou elektronickej pošty najneskôr do 5 dní po uzavretí zmluvy, pričom uvedená faktúra môže mať rovnako povahu zálohovej faktúry) (ďalej ako „nájomné“),
- sa „depozitom“ rozumie platba za účelom zabezpečenia budúcich nárokov prenajímateľa voči nájomcovi vo výške podľa aktuálneho cenníka uhrádzaná zo strany nájomcu v prospech prenajímateľa, kde depozit je splatný vždy spolu s nájomným (resp. so splatnosťou podľa bodu 1.7 tohto článku, kde ustanovenia bodu 1.7 tohto článku týkajúce sa platobných podmienok a fakturácie, sa rovnako vzťahujú aj na úhradu depozitu),
kde prenajímateľ je oprávnený použiť depozit najmä na zabezpečenie úhrady vzniknutých škôd na pomôcke, alebo iných budúcich splatných alebo nesplatných pohľadávok prenajímateľa voči nájomcovi,
prenajímateľ nájomcovi vráti depozit bezhotovostným prevodom peňažných prostriedkov na bankový účet nájomcu uvedený v zmluve v lehote do 10 dní po ukončení nájmu, a to zároveň za predpokladu vrátenia pomôcky prenajímateľovi v stave, ktorý je, resp. bude v súlade s článkom III. bod 10 a 14 (s výnimkou prípadov podľa článku III. bod 24),
pričom uvedené neplatí v prípade vzniku škôd na pomôcke, alebo existencie iných pohľadávok prenajímateľa voči nájomcovi, kde prenajímateľ najneskôr do 10 dní po ukončení nájomného vzťahu, a zároveň po vrátení pomôcky prenajímateľovi; uskutoční jednostranné započítanie pohľadávok, kde suma depozitu bude započítaná s pohľadávkami prenajímateľa voči nájomcovi (prenajímateľ uskutoční jednostranné započítanie pohľadávok bez ohľadu na splatnosť vzájomných pohľadávok zmluvných strán), pričom v prípade, ak po započítaní vzájomných pohľadávok zanikne pohľadávka nájomcu voči prenajímateľovi z titulu uhradeného depozitu len sčasti, prenajímateľ nezapočítanú časť depozitu nájomcovi vráti najneskôr do 10 dní po doručení jednostranného započítania pohľadávok (kde v rámci započítania vzájomných pohľadávok zmluvných strán vždy rovnako platia ustanovenia článku V. bod 17) (ďalej ako „depozit“),
- sa „zmluvou“ alebo „spotrebiteľskou zmluvou“ rozumie zmluva o nájme pomôcky, resp. spotrebiteľská nájomná zmluva (v zmysle § 663 a nasl. zák. č. 40/1964 Zb. (Občiansky zákonník)), s použitím ustanovení zmluvy o podnikateľskom nájme hnuteľných vecí (v zmysle § 721 a nasl. zák. č. 40/1964 Zb. (Občiansky zákonník)) uzavretá medzi prenajímateľom a nájomcom: 1. priamo na prevádzkovom priestore, alebo 2. na diaľku mimo prevádzkového priestoru (t.j. prostredníctvom využitia prostriedkov diaľkovej komunikácie) (ďalej výlučne len pre uvedený zmluvný typ ako „zmluva uzavretá na diaľku“),
v rámci ktorej sa prenajímateľ za stanovené nájomné zaväzuje prenechať pomôcku nájomcovi po dohodnutú dobu do odplatného užívania (ďalej pre každú spotrebiteľskú ako „zmluva“).
- Orgánmi dozoru prenajímateľa (na ktoré sa môže spotrebiteľ obrátiť v prípade, ak má za to, že boli porušené jeho práva), sú:
Ústredný inšpektorát
Slovenskej obchodnej inšpekcie
info@soi.sk
- O. BOX 29
Bajkalská 21/A
827 99 Bratislava
Inšpektorát SOI pre Bratislavský kraj
Bajkalská 21/A, P. O. BOX č. 5,
820 07 Bratislava
Odbor výkonu dohľadu
tel. č. 02/58 27 21 72, 02/58 27 21 04
odkaz na kontaktné údaje v rámci internetového spojenia:
https://www.soi.sk/sk/Kontakt.soi
Štátny ústav pre kontrolu liečiv
Sekcia inšpekcie – Oddelenie postregistračnej kontroly
Kvetná 11
825 08 Bratislava
Slovenská republika
- Od ustanovení týchto podmienok je možné sa odchýliť len v písomnej forme, resp. v rámci ustanovení písomnej zmluvy.
- Všetky vzťahy týkajúce sa zmluvy medzi prenajímateľom a nájomcom, ktoré nie sú upravené týmito podmienkami sa riadia príslušnými ustanoveniami zák. č. 40/1964 Zb. (Občiansky zákonník) a zák. č. 108/2024 Z.z. o ochrane spotrebiteľa a o zmene a doplnení niektorých zákonov.
- Kontaktné údaje prenajímateľa a kontaktné údaje pre uplatnenie akéhokoľvek podnetu, návrhu, sťažnosti alebo správy spotrebiteľa sú:
KIDO Centrum s. r. o.
prevádzkový priestor: Technická 7, 821 04 Bratislava
tel. č.: 0948 394 713
e-mailová adresa: info@kidocentrum.sk
- uzatvorenie zmluvy a PRÁVA A POVINNOSTI VYPLÝVAJÚCE ZO ZMLUVY
- Pred uzavretím zmluvy môže nájomca prenajímateľa požiadať o poskytnutie konzultácií k ponúkanej pomôcke. Zároveň pred uzavretím zmluvy prenajímateľ jasným a zrozumiteľným spôsobom nájomcovi oznámi všetky informácie v zmysle § 5 ods.1 zák. č. 108/2024 Z.z. o ochrane spotrebiteľa a o zmene a doplnení niektorých zákonov, a v prípade zmluvy uzavretej na diaľku aj všetky informácie v zmysle § 15 ods.1 zák. č. 108/2024 Z.z. o ochrane spotrebiteľa a o zmene a doplnení niektorých zákonov. Prenajímateľ nájomcu pred uzavretím zmluvy rovnako upovedomí, že minimálna doba trvania nájmu je 7 dní (inak nie je možné nájomnú zmluvu uzavrieť).
- Každá jednotlivá zmluva (uzavretá v písomnej forme) obsahuje minimálne nasledovné podmienky (pričom pre každú odovzdanú alebo dodanú pomôcku rámci nájmu je potrebné uzavretie samostatnej zmluvy):
- identifikačné údaje prenajímateľa, vrátane bankového účtu a e-mailovej adresy a telefónneho čísla prenajímateľa pre vzájomnú komunikáciu,
- identifikačné údaje nájomcu, vrátane bankového účtu a e-mailovej adresy a telefónneho čísla nájomcu pre vzájomnú komunikáciu,
- špecifikácia pomôcky (vrátane uvedenia, či ide o novú pomôcku alebo o použitú pomôcku),
- trvanie nájmu s uvedením dňa začatia nájmu, a s uvedením dňa ukončenia nájmu (s trvaním nájmu aspoň 7 dní),
- výška a splatnosť nájomného,
- výška a splatnosť depozitu,
- miesto odovzdania alebo dodania pomôcky do užívania nájomcu (v prípade, ak sa pomôcka dodáva nájomcovi na základe jeho požiadavky mimo prevádzkového priestoru, alebo ak ide o zmluvu uzavretú na diaľku, uvádza sa rovnako lehota pre dodanie pomôcky nájomcovi),
- cena za dodanie pomôcky na miesto určené nájomcom (v prípade dodania pomôcky nájomcovi mimo prevádzkového priestoru na základe jeho požiadavky, alebo ak ide o zmluvu uzavretú na diaľku),
- výška celkového peňažného plnenia nájomcu voči prenajímateľovi, ktorá pozostáva zo súčtu nasledovných položiek: nájomné, 2. depozit, 3. cena za dodanie pomôcky na miesto určené nájomcom (v prípade dodania pomôcky nájomcovi mimo prevádzkového priestoru na základe jeho požiadavky, alebo ak ide o zmluvu uzavretú na diaľku),
- uvedenie dokladov, ktoré sa odovzdávajú, resp. dodávajú nájomcovi spolu s pomôckou (napr. návody na obsluhu alebo použitie, a pod.),
- v ostatných zmluvných podmienkach odkaz na tieto podmienky.
- Všetky peňažné plnenia (ktoré nájomca uhrádza v prospech prenajímateľa) sa v zmluve uvádzajú aj s vyčíslením vrátane dane z pridanej hodnoty.
- V prípade, ak sa zmluva uzatvára priamo na prevádzkovom priestore, nájomca bezprostredne po uzavretí zmluvy uhradí prenajímateľovi nájomné (článok II. bod 1.7) a depozit (článok II. bod 1.8). V prípade, ak nájomca prejavil požiadavku na dodanie pomôcky na ním určené miesto (mimo prevádzkového priestoru), nájomca spolu s nájomným a depozitom uhradí aj cenu za dodanie pomôcky na miesto určené nájomcom (ktorá je splatná v rovnakej lehote splatnosti a uhrádza sa rovnakým spôsobom ako nájomné a depozit podľa článku II. bod 1.7 a 1.8). Bezprostredne po úhrade všetkých peňažných plnení v prospech prenajímateľa (v celom rozsahu), prenajímateľ nájomcovi priamo na prevádzkovom priestore vydá, resp. odovzdá pomôcku (kde zmluvné strany vydanie, resp. odovzdanie pomôcky písomne potvrdia na vyhotovení zmluvy, pričom uvedú aj prípadné nedostatky a poškodenia pomôcky). V prípade, ak nájomca prejavil požiadavku na dodanie pomôcky na ním určené miesto (mimo prevádzkového priestoru), pomôcka bude nájomcovi dodaná v lehote 5 dní odo dňa uzavretia zmluvy, a to prostredníctvom kuriérskej služby. O presnom čase dodania pomôcky bude nájomca zároveň vopred informovaný prenajímateľom a/alebo kuriérskou spoločnosťou SMS správou, telefonicky, alebo elektronickou správou na telefónne číslo, resp. e-mailovú adresu (kde nájomca je povinný byť v stanovený čas na stanovenom mieste a je povinný si pomôcku riadne prevziať, a na uvedené účely zamestnancovi alebo poverenej osobe kuriérskej spoločnosti poskytnúť všetku potrebnú súčinnosť). Za deň začatia nájmu v prípadoch podľa štvrtej vety tohto bodu sa považuje posledný deň 5- dňovej lehoty na dodanie pomôcky nájomcovi na ním určené miesto, a to aj v prípade, ak bola pomôcka nájomcovi dodaná skôr (kde nájomca v tomto prípade prenajímateľovi neuhrádza doplatok nájomného).
- V prípade zmluvy uzavretej na diaľku, prenajímateľ nájomcovi doručí prostredníctvom poštového doručovateľa k podpisu 2 vyhotovenia zmluvy (s pripojeným podpisom prenajímateľa), pričom nájomca jedno vyhotovenie zmluvy (s pripojeným podpisom nájomcu) doručí obratom prenajímateľovi. Po uzavretí zmluvy uvedeným spôsobom, nájomca na základe vystavenej faktúry (v lehote splatnosti) bezhotovostným prevodom peňažných prostriedkov v prospech prenajímateľa uhradí: nájomné, 2. depozit, 3. cenu za dodanie pomôcky na miesto určené nájomcom. Cena za dodanie pomôcky na miesto určené nájomcom je splatná v rovnakej lehote splatnosti a uhrádza sa rovnakým spôsobom ako nájomné a depozit (podľa článku II. bod 1.7 a 1.8). Pomôcka bude nájomcovi následne dodaná po úhrade peňažných plnení podľa predchádzajúcej vety v celom rozsahu, ale zároveň najneskôr ku dňu, ktorý je v zmluve stanovený ako deň začatia nájmu. Výšku ceny za dopravu na miesto určené nájomcom prenajímateľ nájomcovi zároveň oznámi pred uzavretím zmluvy v súlade so všeobecne záväznými právnymi predpismi na úseku ochrany spotrebiteľa. O presnom čase dodania pomôcky bude nájomca zároveň vopred informovaný prenajímateľom a/alebo kuriérskou spoločnosťou SMS správou, telefonicky, alebo elektronickou správou na telefónne číslo, resp. e-mailovú adresu (kde nájomca je povinný byť v stanovený čas na stanovenom mieste a je povinný si pomôcku riadne prevziať, a na uvedené účely zamestnancovi alebo poverenej osobe kuriérskej spoločnosti poskytnúť všetku potrebnú súčinnosť). Za deň začatia nájmu v prípadoch podľa tohto bodu sa považuje deň stanovený v zmluve, a to aj v prípade, ak bola pomôcka nájomcovi dodaná skôr (kde nájomca v tomto prípade prenajímateľovi neuhrádza doplatok nájomného).
- Pomôcka musí byť počas trvania nájmu v stave spôsobilom na obvyklé užívanie (ak je v zmluve alebo v návode na obsluhu alebo použitie stanovený osobitný spôsob užívania pomôcky, platí tento osobitný spôsob užívania pomôcky).
- Nájomca je oprávnený užívať pomôcku primerane povahe a určeniu pomôcky. V prípade, ak boli spolu s pomôckou nájomcovi odovzdané aj návody na obsluhu alebo použitie, nájomca je (bez výnimky) povinný pomôcku užívať aj v súlade s návodmi na obsluhu alebo použitie (inak nájomca prenajímateľovi zodpovedá za vzniknuté škody na pomôcke). Prenajímateľ je zároveň oprávnený požadovať prístup k pomôcke za účelom kontroly, či nájomca užíva pomôcku riadnym spôsobom (a v súlade s odovzdanými návodmi na obsluhu alebo použitie).
- Nájomca nie je oprávnený dať pomôcku do podnájmu.
- Zmeny na pomôcke je nájomca oprávnený vykonávať len so súhlasom prenajímateľa. Úhradu nákladov s tým spojených môže nájomca požadovať len v prípade, že sa na to prenajímateľ zaviazal.
- Ak nájomca vykoná zmeny na pomôcke bez súhlasu prenajímateľa, je povinný po skončení nájmu uviesť pomôcku na svoje náklady do pôvodného stavu.
- Nájomca je povinný oznámiť prenajímateľovi bez zbytočného odkladu potreby opráv, ktoré má vykonať prenajímateľ. Pri porušení tejto povinnosti zodpovedá nájomca za škodu tým spôsobenú a nemá nároky, ktoré by mu inak prislúchali pre nemožnosť alebo obmedzenú možnosť užívať pomôcku pre vady pomôcky, ktoré sa včas prenajímateľovi neoznámili.
- Nájomca je povinný znášať obmedzenie v užívaní pomôcky v rozsahu potrebnom na vykonanie opráv a udržiavanie pomôcky v akceptovateľnom technickom stave.
- Ak nájomca vynaložil na pomôcku náklady pri oprave, na ktorú je povinný prenajímateľ, má nárok na náhradu týchto nákladov, ak sa oprava vykonala so súhlasom prenajímateľa alebo ak prenajímateľ bez zbytočného odkladu opravu neobstaral, hoci sa mu oznámila jej potreba. Inak môže nájomca požadovať len to, o čo sa prenajímateľ obohatil.
- Nájomca je povinný starať sa o to, aby na pomôcke nevznikla škoda.
- Za opotrebenie pomôcky spôsobené riadnym užívaním nájomca nezodpovedá.
- Nájomca nie je povinný platiť nájomné, pokiaľ pre vady pomôcky, ktoré nespôsobil, nemohol pomôcku užívať stanoveným spôsobom.
- Ak nájomca môže užívať pomôcku z dôvodov uvedených v bode 16 tohto článku iba obmedzene, má nájomca nárok na primeranú zľavu z nájomného. Prenajímateľ si však musí započítať náklady, ktoré ušetril, a cenu výhod, ktoré mal z toho, že nájomca užíval pomôcku len obmedzene.
- Vzniknuté poškodenie, stratu alebo zničenie pomôcky je nájomca povinný ohlásiť prenajímateľovi bez zbytočného odkladu.
- Zničením pomôcky zmluva zaniká.
- Ak sa nájom skončí, je nájomca povinný vrátiť pomôcku prenajímateľovi v stave zodpovedajúcom spôsobu užívania, a zároveň s prihliadnutím na obvyklé opotrebenie. Náklady na vrátenie pomôcky prenajímateľovi znáša v celom rozsahu nájomca.
- V prípade, ak sa vrátenie pomôcky (po skončení nájmu) realizuje na prevádzkovom priestore, zmluvné strany vrátenie pomôcky písomne potvrdia na vyhotovení zmluvy, pričom uvedú aj prípadné nedostatky a poškodenia pomôcky.
- Ak došlo k poškodeniu alebo nadmernému opotrebeniu pomôcky v dôsledku jej zneužitia, zodpovedá nájomca aj za škody spôsobené osobami, ktorým umožnil k pomôcke prístup (za náhodu však nezodpovedá). Domáhať sa náhrady možno len do šiestich mesiacov od vrátenia pomôcky; inak nárok zanikne.
- Ak nájomca vráti pomôcku po dobe dohodnutej v zmluve, resp. po skončení nájmu, je povinný platiť nájomné až do vrátenia pomôcky. Ak je nájomca s vrátením pomôcky v omeškaní, je povinný zaplatiť aj poplatok z omeškania.
- V prípade, ak nájom konkrétnej pomôcky nepretržite trval viac ako 10 mesiacov (a to bez ohľadu na počet uzavretých zmlúv), a zároveň ku dňu trvania nájmu v rozsahu 10 mesiacov prenajímateľ nemá voči nájomcovi akékoľvek pohľadávky (bez ohľadu na lehotu splatnosti), nájomca bezprostredne nasledujúci deň po uplynutí uvedenej 10- mesačnej lehoty nepretržitého trvania nájmu nadobudne pomôcku (bez potreby vykonania ďalších úkonov) do výlučného vlastníctva. Nájomcovi bude v tomto prípade vrátený depozit (v aktuálnej výške v rámci prípadného započítania vzájomných pohľadávok prenajímateľa a nájomcu) v lehote 30 dní odo dňa, kedy nájomca nadobudol pomôcku do výlučného vlastníctva. Nájomca zároveň v rámci nadobudnutia pomôcky do výlučného vlastníctva, nie je povinný prenajímateľovi uhrádzať žiadne dodatočné peňažné plnenia (ako napr. doplatok nájomného, kúpu cenu, atď.), pričom na druhej strane ale nie je oprávnený uplatňovať zodpovednosť za vady a nedostatky pomôcky, ktorá mala pomôcka ku dňu, kedy ju nadobudol do výlučného vlastníctva.
- PORUŠENIE POVINNOSTÍ, NÁROKY Z VÁD A ODSTÚPENIE O zmluvy
- Ak v prípade zmluvy uzavretej na diaľku podľa článku III. bod 5 nebudú všetky peňažné plnenia (1. nájomné, 2. depozit, 3. cenu za dodanie pomôcky na miesto určené nájomcom) uhradené prenajímateľovi v celom rozsahu v lehote splatnosti v zmysle faktúry doručenej nájomcovi, zmluva tým v celom rozsahu zaniká (a zároveň sa považuje za neuzavretú). V prípade, ak nájomca v prospech prenajímateľa uhradil uvedené peňažné plnenia len sčasti, budú uhradené peňažné plnenia najneskôr v lehote 5 dní vrátené späť nájomcovi.
- Nájomca je oprávnený odstúpiť od zmluvy kedykoľvek, ak bola prenajatá pomôcka odovzdaná v stave nespôsobilom na užívanie v zmysle článku III. bod 6 alebo ak sa tak stane neskôr (bez toho, aby nájomca porušil svoju povinnosť), ak sa stane neupotrebiteľnou alebo ak sa nájomcovi odníme taká časť pomôcky, že by sa tým zmaril účel zmluvy.
- Ak má pomôcka, ktorá bola prenajatá, vady, pre ktoré ju nemožno riadne užívať alebo ktoré také užívanie sťažujú, má nájomca právo, aby sa mu poskytla iná pomôcka slúžiaca tomu istému účelu. Okrem toho má právo na odpustenie nájomného alebo na zľavu z nájomného za dobu, po ktorú nemohol pomôcku pre jej vadu riadne užívať buď vôbec, alebo len za sťažených podmienok (článok III. bod 16 a 17).
- Právo na odpustenie alebo na zľavu z nájomného sa musí uplatniť u prenajímateľa najneskôr do konca doby, na ktorú bol nájom dohodnutý. V rámci práva na odpustenie nájomného alebo v rámci poskytnutia zľavy z nájomného, prenajímateľ nájomcovi poskytne peňažné plnenie (na ktoré má nájomca nárok v rámci svojho práva) v lehote 30 dní.
- Povinnosť nájomcu nahradiť škodu sa spravuje ustanoveniami zák. č. 40/1964 Zb. (Občiansky zákonník) o zodpovednosti za škodu; nájomca však nezodpovedá za škodu, ktorá vznikla tým, že prenajímateľ nesplnil povinnosť uloženú ustanovením § 617 zák. č. 40/1964 Zb. (Občiansky zákonník), kde v zmysle uvedených zákonných ustanovení platí: Pomôcka je v súlade so všeobecnými požiadavkami, ak: 1. je vhodná na všetky účely, na ktoré sa pomôcka rovnakého druhu bežne používa s prihliadnutím najmä na právne predpisy, technické normy alebo na kódexy správania platné pre príslušné odvetvie, ak technické normy neboli vypracované, 2. zodpovedá opisu a kvalite vzorky alebo modelu, ktoré prenajímateľ sprístupnil nájomcovi pred uzavretím zmluvy, 3. je dodaná s príslušenstvom, obalom a návodmi, ktoré môže nájomca dôvodne očakávať, a 4. je dodaný v množstve, kvalite a s vlastnosťami vrátane funkčnosti, kompatibility, bezpečnosti a schopnosti zachovať si pri bežnom používaní svoju funkčnosť a výkonnosť, aké sú bežné pre pomôcku rovnakého druhu a aké môže nájomca dôvodne očakávať vzhľadom na povahu pomôcky a s prihliadnutím na akékoľvek verejné vyhlásenie prenajímateľa alebo inej osoby v rovnakom dodávateľskom reťazci vrátane výrobcu, alebo v ich mene, a to najmä pri propagácii pomôcky alebo na jej označení. Za výrobcu sa považuje zhotoviteľ pomôcky, dovozca pomôcky na trh Európskej únie z tretej krajiny alebo iná osoba, ktorá sa označuje za výrobcu tým, že na pomôcku umiestni svoje meno, ochrannú známku alebo iné rozlišujúce označenie. Prenajímateľ nie je viazaný verejným vyhlásením podľa predchádzajúcich ustanovení tohto bodu, ak si z opodstatneného dôvodu nebol vedomý ani nemohol byť vedomý verejného vyhlásenia, do času uzavretia zmluvy bolo verejné vyhlásenie opravené rovnakým alebo porovnateľným spôsobom, akým bolo vyhlásené, alebo rozhodnutie nájomcu uzavrieť zmluvu nemohlo byť verejným vyhlásením ovplyvnené (dôkazné bremeno o týchto skutočnostiach nesie prenajímateľ).
- Ak sa pomôcka stratila alebo bola zničená, je nájomca povinný platiť nájomné a poplatok z omeškania, dokiaľ stratu alebo zničenie pomôcky prenajímateľovi neohlásil alebo dokiaľ sa o tom prenajímateľ inak nedozvedel.
- Prenajímateľ môže kedykoľvek odstúpiť od zmluvy, ak nájomca napriek písomnej výstrahe užíva prenajatú pomôcku alebo ak trpí užívanie pomôcky takým spôsobom, že prenajímateľovi vzniká škoda alebo že mu hrozí značná škoda.
- Ak v dôsledku vykonávaných zmien na pomôcke v zmysle článku III. bod 10 hrozí prenajímateľovi značná škoda, je prenajímateľ oprávnený odstúpiť od zmluvy.
- V prípade, ak došlo k odstúpeniu od zmluvy (ako aj inému zrušeniu zmluvy), prenajímateľ má nárok na úhradu nájomného, a to až ku dňu odstúpenia od zmluvy (ako aj iného zrušenia zmluvy), a to výlučne s výnimkou prípadov, kedy to z dôvodu porušenia povinností na strane prenajímateľa ustanovujú tieto podmienky alebo všeobecne záväzné právne predpisy na úseku ochrany spotrebiteľa.
- Odstúpenie od zmluvy zo strany NÁJOMCU BEZ UVEDENIA DôVODU V PRíPADE ZMLUVY UZAVRETEJ NA DIAĽKU
- V prípade zmluvy uzavretej na diaľku má nájomca (v zmysle § 19 až § 22 zák. č. 108/2024 Z.z. o ochrane spotrebiteľa a o zmene a doplnení niektorých zákonov) právo odstúpiť od zmluvy do 14 dní odo dňa uzavretia zmluvy.
- Platí, že ustanovenia tohto článku sa vzťahujú výlučne len na odstúpenie od zmluvy uskutočnené v zmysle bodu 1 tohto článku v zákonom stanovenej 14- dňovej lehote.
- Nájomca môže odstúpiť od zmluvy aj pred začatím plynutia lehoty na odstúpenie od zmluvy.
- Nájomca môže uplatniť právo na odstúpenie od zmluvy v listinnej podobe alebo v podobe zápisu na inom trvanlivom médiu (ďalej ako „oznámenie o odstúpení od zmluvy“). Nájomca môže kedykoľvek použiť vzorový formulár na odstúpenie od zmluvy, ktorý bol nájomcovi zaslaný formou elektronickej pošty pred uzavretím zmluvy, resp. pred pripojením podpisu prenajímateľa k vyhotoveniu zmluvy.
- Lehota na odstúpenie od zmluvy sa považuje za zachovanú, ak nájomca najneskôr posledný deň lehoty odošle oznámenie o odstúpení od zmluvy prenajímateľovi.
- Pri pochybnostiach o doručení sa nájomcom odoslané oznámenie o odstúpení od zmluvy považuje za doručené uplynutím času primeraného použitému spôsobu doručovania, ak nájomca vie preukázať odoslanie oznámenia o odstúpení od zmluvy na adresu, ktorú prenajímateľ oznámil nájomcovi pred uzavretím zmluvy alebo po uzavretí zmluvy. Oznámenie o odstúpení od zmluvy sa považuje za doručené dňom jeho odoslania prenajímateľovi na adresu podľa prvej vety tohto bodu, ak poštovú zásielku, ktorej obsahom je oznámenie o odstúpení od zmluvy, nemožno dodať prenajímateľovi z dôvodov podľa osobitného predpisu.
- Dôkazné bremeno o uplatnení práva na odstúpenie od zmluvy znáša nájomca.
- Nájomca je povinný do 14 dní odo dňa odstúpenia od zmluvy zaslať pomôcku späť alebo odovzdať pomôcku prenajímateľovi alebo osobe určenej prenajímateľom na prevzatie pomôcky (to neplatí, ak prenajímateľ navrhne, že si pomôcku vyzdvihne osobne alebo prostredníctvom ním určenej osoby, pričom uvedená možnosť je výlučne na dohode zmluvných strán). Lehota podľa prvej vety sa považuje za zachovanú, ak nájomca odošle pomôcku prenajímateľovi najneskôr v posledný deň lehoty.
- Pri odstúpení od zmluvy znáša nájomca len náklady na vrátenie pomôcky prenajímateľovi alebo osobe určenej prenajímateľom na prevzatie pomôcky; to neplatí, ak prenajímateľ súhlasil, že náklady bude znášať sám.
- Prenajímateľ zodpovedá za zníženie hodnoty pomôcky, ktoré vzniklo v dôsledku zaobchádzania s pomôckou, ktoré je nad rámec zaobchádzania potrebného na zistenie vlastností a funkčnosti pomôcky.
- Nájomcovi z uplatnenia práva na odstúpenie od zmluvy nevznikajú okrem povinností podľa bodu 8 a 9 tohto článku, povinnosti uhradiť dodatočné náklady podľa bodu 13 tohto článku a povinnosti uhradiť nájomné do dňa odstúpenia od zmluvy podľa bodu 12 tohto článku, žiadne ďalšie povinnosti alebo náklady.
- Prenajímateľ je povinný do 14 dní odo dňa doručenia oznámenia o odstúpení od zmluvy vrátiť nájomcovi platby, ktoré od neho prijal na základe alebo v súvislosti so zmluvou (nájomné, resp. jeho časť, depozit), vrátane nákladov na dopravu, dodanie, poštovné a iných nákladov a poplatkov. Prenajímateľ nemôže účtovať nájomcovi dodatočné náklady za dopravu, dodanie, poštovné a iné náklady a poplatky. Nájomca je zároveň povinný uhradiť prenajímateľovi, resp. prenajímateľ má voči nájomcovi nárok na časť nájomného za obdobie trvania nájmu do dňa doručenia oznámenia o odstúpení od zmluvy, kde uvedenú časť nájomného prenajímateľ nájomcovi v zmysle prvej vety tohto bodu nevracia. Uvedená časť nájomného sa vypočíta pomerne na základe celkovej výšky nájomného dohodnutej v zmluve (prípadne s použitím cenníka účinného ku dňu uzavretia zmluvy).
- Prenajímateľ nie je povinný uhradiť nájomcovi dodatočné náklady, ak si nájomca výslovne zvolil iný spôsob dodania, resp. doručenia pomôcky, ako je najlacnejší bežný spôsob dodania ponúkaný prenajímateľom. Dodatočnými nákladmi sa rozumie rozdiel medzi nákladmi na dodanie, ktoré si zvolil nájomca, a nákladmi na najlacnejší bežný spôsob dodania ponúkaný prenajímateľom.
- Prenajímateľ nie je povinný pri odstúpení od zmluvy vrátiť nájomcovi platby podľa bodu 12 tohto článku pred tým, ako mu je pomôcka doručená, alebo kým nájomca nepreukáže zaslanie pomôcky späť prenajímateľovi, ibaže prenajímateľ navrhne, že pomôcku vyzdvihne osobne alebo prostredníctvom ním určenej osoby.
- Prenajímateľ je povinný vrátiť nájomcovi platby podľa bodu 12 tohto článku rovnakým spôsobom, aký použil nájomca pri ich úhrade; tým nie je dotknuté právo prenajímateľa dohodnúť sa s nájomcom na inom spôsobe úhrady, ak nájomcovi nebudú v súvislosti s úhradou účtované žiadne poplatky.
- Prenajímateľ je povinný zabezpečiť vyzdvihnutie pomôcky na vlastné náklady v lehote podľa bodu 12 tohto článku, ak na základe zmluvy bola pomôcka dodaná nájomcovi domov v čase uzavretia zmluvy a s prihliadnutím na povahu pomôcky nie je možné pomôcku odoslať prenajímateľovi.
- Jednostranné započítanie pohľadávok zmluvných strán, ktoré vzniknú odstúpením od zmluvy, sa zakazuje.
- Spracúvanie osobných údajov a ich ochrana
- Pri nájme pomôcok prichádza k spracúvaniu osobných údajov spotrebiteľov ako dotknutých osôb.
- Prenajímateľ dbá na to, aby spracúvanie osobných údajov dotknutých osôb bolo zákonné, spravodlivé a transparentné. Prenajímateľ spracúva osobné údaje vždy len na konkrétne účely vyplývajúce z určených právnych základov a zabezpečuje, aby každé spracúvanie osobných údajov dotknutých osôb bolo vykonávané v súlade a podľa predpisov o ochrane osobných údajov, najmä v súlade s Nariadením Európskeho parlamentu a rady (EÚ) 2016/679 z 27. apríla 2016 o ochrane fyzických osôb pri spracúvaní Osobných údajov a o voľnom pohybe takýchto údajov, ktorým sa zrušuje smernica 95/46/ES (všeobecné nariadenie o ochrane údajov), zákonom č. 18/2018 Z. z. o ochrane osobných údajov a o zmene a doplnení niektorých zákonov v platnom znení a ostatnými predpismi o ochrane osobných údajov.
- Všetky informácie o spracúvaní osobných údajov dotknutých osôb (ku ktorému dochádza v rámci zmluvných vzťahov s prenajímateľom) sú zverejnené na internetovej stránke (v rámci dokumentu označeného ako „Ochrana osobných údajov“), a zároveň sú zverejnené aj na prevádzkovom priestore.
- Alternatívne riešenie sporov
- Spotrebiteľ má v zmysle zákona č. 391/2015 Z. z. o alternatívnom riešení spotrebiteľských sporov a o zmene a doplnení niektorých zákonov právo obrátiť sa na subjekt alternatívneho riešenia sporov s cieľom zabezpečenia ochrany svojich spotrebiteľských práv v prípade, ak má za to, že boli porušené jeho spotrebiteľské práva pri uplatňovaní vzťahov vyplývajúcich z úkonov v rámci zmluvy.
- Počas alternatívneho riešenia sporov sa postupuje v zmysle príslušných predpisov upravujúcich alternatívne riešenie sporov. Spotrebiteľ spolupracuje so subjektom alternatívneho riešenia sporov v záujme rýchleho vyriešenia sporu. V prípade cezhraničného spotrebiteľského sporu má spotrebiteľ právo obrátiť sa na Európske spotrebiteľské centrum, ktoré mu poskytne adresu na doručovanie, elektronickú adresu alebo telefonický kontakt na subjekt alternatívneho riešenia sporov, ktorý je príslušný na riešenie jeho sporu.
- Subjekty alternatívneho riešenia sporov sú zverejnené na internetovej stránke Ministerstva hospodárstva Slovenskej republiky (zoznam je dostupný na internetovej stránke: www.mhsr.sk, konkrétne viď. bod 5 tohto článku), pričom orgánom alternatívneho riešenia sporov je aj Slovenská obchodná inšpekcia (ktorá poskytuje všetky relevantné informácie na svojej internetovej stránke: www.soi.sk, konkrétne viď. bod 5 tohto článku), kde spotrebiteľ má vždy právo voľby, na ktorý z uvedených subjektov alternatívneho riešenia spotrebiteľských sporov sa obráti.
- Spotrebiteľ má podľa zákona č. 391/2015 Z. z. o alternatívnom riešení spotrebiteľských sporov a o zmene a doplnení niektorých zákonov právo podať sťažnosť aj prostredníctvom platformy RSO (ide o riešenie spotrebiteľských sporov online), ktorá je dostupná online na internetovej stránke: http://ec.europa.eu/consumers/odr/ (kde následne si spotrebiteľ vyberie jazyk elektronickej komunikácie), v prípade, ak má za to, že boli porušené jeho spotrebiteľské práva.
- Presný odkaz na zoznam na zoznam subjektov alternatívneho riešenia sporov na internetovej stránke Ministerstva hospodárstva Slovenskej republiky:
https://www.mhsr.sk/obchod/ochrana-spotrebitela/alternativne-riesenie-spotrebitelskych-sporov-1/zoznam-subjektov-alternativneho-riesenia-spotrebitelskych-sporov-1
Presný odkaz na informácie Slovenskej obchodnej inšpekcie o alternatívnom riešení sporov: https://www.soi.sk/sk/alternativne-riesenie-spotrebitelskych-sporov.soi
- Záverečné ustanovenia
- Tieto podmienky sú zmluvnými podmienkami výlučne tých zmlúv, ktoré boli uzavreté v čase účinnosti týchto podmienok.
- Prenajímateľ si vyhradzuje právo tieto podmienky kedykoľvek zmeniť a/alebo ich doplniť. Zmeny alebo doplnenie týchto podmienok nadobúdajú účinnosť v deň ich zverejnenia na internetovej stránke a na prevádzkovom priestore. Na zmluvy uzatvorené počas platnosti a účinnosti podmienok zverejnených pred ich zmenou a/alebo doplnením sa vzťahujú podmienky v znení v čase uzatvorenia zmluvy.
- Ak niektoré z ustanovení týchto podmienok je alebo sa stane neplatným alebo neúčinným, nedotýka sa táto neplatnosť a/alebo neúčinnosť ostatných ustanovení týchto podmienok, ktoré zostávajú platné a účinné. Prenajímateľ sa zaväzuje v prípade takejto neplatnosti a/alebo neúčinnosti niektorého ustanovenia týchto podmienok nahradiť takéto neplatné a/alebo neúčinné ustanovenie novým ustanovením, ktoré najlepšie zodpovedá zamýšľanému obsahu pôvodného neplatného a/alebo neúčinného ustanovenia a v prípade, že sa takéto neplatné a/alebo neúčinné ustanovenie dotýka zmluvy už uzavretej medzi nájomcom a prenajímateľom, sú zmluvné strany povinné takéto ustanovenia nahradiť vzájomnou dohodou ustanovením, ktoré najlepšie zodpovedá zamýšľanému obsahu nahrádzaného ustanovenia.
- V prípade, že je niektoré ustanovenie týchto podmienok v rozpore s ustanovením všeobecne záväzného právneho predpisu, od ktorého sa môžu zmluvné strany dohodou odchýliť, alebo jeho aplikáciu vylúčiť (najmä z dôvodu ochrany spotrebiteľa, resp. z dôvodu aplikácie predpisov na ochranu spotrebiteľa), má sa za to, že zmluvné strany sa od takého ustanovenia právneho predpisu odchýlili, resp. že podľa povahy danej veci použitie takého ustanovenia vylúčili.
- Dňom účinnosti nových podmienok strácajú platnosť a účinnosť všetky predchádzajúce zmluvné podmienky určené pre spotrebiteľov v rámci nájmu pomôcok.
Tieto podmienky nadobúdajú platnosť a účinnosť dňa 01.03.2025.
Cenník ako príloha Všeobecných spotrebiteľských zmluvných podmienok spoločnosti KIDO Centrum s. r. o. pre nájom pomôcok a poučenie k alternatívnemu riešeniu sporov
|
|||||||||
názov pomôcky | interné číslo / výrobné číslo |
eur / týždeň | eur / mesiac | vratná kaucia | |||||
KOČÍKY | |||||||||
Yogi – špeciálny adaptívny cyklokočík | LW 21120193 / POZ_2025_03 | 20,00 | 65,00 | 200,00 | |||||
Aura – rehabilitačný kočík | AUR 004/A/2/BB / POZ_2025_14 | 20,00 | 65,00 | 300,00 | |||||
Carreta Buggy – rehabilitačný kočík | CB 10414 / POZ_2025_11 | 20,00 | 65,00 | 300,00 | |||||
Harmony – rehabilitačný kočík | HRY 234/K/1/BB / POZ_2025_13 | 20,00 | 65,00 | 300,00 | |||||
Mamalu – rehabilitačný kočíl | 5906395196770 / POZ_2025_15 | 20,00 | 65,00 | 300,00 | |||||
Mamalu – rehabilitačný kočíl | šedý / POZ_2025_18 | 20,00 | 65,00 | 300,00 | |||||
Mamalu – rehabilitačný kočíl | červený / POZ_2025_19 | 20,00 | 65,00 | 300,00 | |||||
Ombrello – rehabilitačný kočík – veľ. 2 | OMO-005/U/2/AI / POZ_2025_17 A | 20,00 | 65,00 | 300,00 | |||||
Ombrello – rehabilitačný kočík – veľ. 5 | OMO-011/U/5/BB / POZ_2025_17 B | 20,00 | 65,00 | 300,00 | |||||
Rico Buggy – rehabilitačný kočík | RICB 20114 / POZ_2025_12 | 20,00 | 65,00 | 300,00 | |||||
Rico Buggy – rehabilitačný kočík | RICB 10270 / POZ_2025_16 | 20,00 | 65,00 | 300,00 | |||||
VERTIKALIZÁTOR, CHODÍTKO, SEDADLO | |||||||||
Dalmatian – polohovacie zariadenie | DMI 001/U/1/AI / POZ_2025_9 A | 15,00 | 50,00 | 100,00 | |||||
Dalmatian – polohovacie zariadenie | 5906395195008 / POZ_2025_9 B | 15,00 | 50,00 | 100,00 | |||||
HKAFO – ortéza veľ. 1 | BA_1 / POZ_2025_04 | 9,00 | 30,00 | 100,00 | |||||
HKAFO – ortéza veľ. 2 | KE_2 / POZ_2025_04 | 9,00 | 30,00 | 100,00 | |||||
Robotec Pluto – reverzné chodítko | Pplg 37822-21 / POZ_2025_08 | 9,00 | 30,00 | 100,00 | |||||
Robotec Fox – reverzné chodítko/rolátor | RFO 37349-20 / POZ_2025_05 | 9,00 | 30,00 | 100,00 | |||||
Robotec Pluto – reverzné chodítko | PLG2 37821-21 / POZ_2025_06 | 9,00 | 30,00 | 100,00 | |||||
Robotec Walk-on – chodítko s 2 kol. | W2S 37384-20 / POZ_2025_07 | 9,00 | 30,00 | 100,00 | |||||
CAT II – vertikalizátor | KTI II 066//1/HA / POZ_2025_23 | 15,00 | 50,00 | 100,00 | |||||
Ursus HOME – rehabilitačná sedačka | USH 007/P/2/AH / POZ_2025_22 | 15,00 | 50,00 | 100,00 | |||||
Mayor sit – ortéza trupu | MAYS – XL0099 / POZ_2025_20 | 15,00 | 50,00 | 100,00 | |||||
Minimálna doba požičania je 7 dní | |||||||||
Uvedené ceny sú vrátane 23 % DPH | |||||||||
V prípade záujmu je možné zabezpečiť dovoz pomôcky k Vám domov na základe odsúhlasenej cenovej ponuky za prepravu. | |||||||||
Platnosť cenníka je od 01.03.2025 |
Všetky peňažné plnenia, ktoré sú predmetom dane z pridanej hodnoty v zmysle právnych predpisov, sú uvedené vrátene dane z pridanej hodnoty (vo výške 23%)
Platnosť cenníka je stanovená od 01.03.2025